יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

מייקאפ או Foundation, תלוי את מי שואלים...


היי לכולן,
היום אכתוב על מייקאפ, או ""Foundation כמו שנקרא באנגלית.
כשהגעתי לחו"ל לראשונה לפני מספר שנים ורציתי לקנות מייקאפ בחנות בארה"ב, ביקשתי מייקאפ והמוכרת שאלה אותי איזה סוג של מייקאפ אני מחפשת: לעיניים, לעור הפנים?.. ושוב ניסיתי להסביר שאני מתכוונת למייקאפ בצורתו הכללית, עד שלבסוף הבנתי שמייקאפ אומרים רק בעברית, כאשר באנגלית הוא נקרא ,Foundation  ומשמעתו המילולית היא בסיס,וזוהי אכן מטרתו של מוצר זה, לספק בסיס לשאר איפור הפנים שלנו.
מייקאפ עבורי הוא התחלת היצירה, לאחר הנחתו עור הפנים שלנו צריך להיות חלק, אחיד,ומוכן להמשך,ממש כמו קנבס חלק שמחכה להיצבע..קצת אומנותי אני יודעת...:)
אני בוחרת לפרסם פוסט ראשון בנושא זה כדי שאתחיל בדברים הבסיסיים ולאט לאט אמשיך לדברים היותר מורכבים (כמו ריסים מלאכותיים שלאחרונה אני ממש בקטע שלהם בהשפעה הבריטית...)
אז נכון, שאתן יכולות לגשת לכל דוכן של חברה מובילה ולבקש התאמה של מייקאפ וגוון אבל כדי לא להשאיר את האחריות הבלעדית לבחירת המייקאפ שלכן על ידי המוכרת,שלעיתים תהיה משוחדת משהו..הנה כמה כללי אצבע לבחירת המוצר הנכון מתוך 10 המוצרים המובילים כיום ברשת:

מייקאפ נכון אינו צריך להיראות, הצבע שלו צריך להתאים באופן מלא לצבע העור הטבעי שלכן שכן אחרת זה ייראה לא טבעי. מטרתו היא לתת גוון אחיד לעור ולכסות כתמים או אזורים שאינם שווים לשאר עור הפנים. בנוסף לכך,מטרתו היא לספק הגנה לעור הפנים שלכן מפני מזג האוויר: שמש וקור.

ישנם סוגים רבים של מייקאפ שכוללים גוונים שונים (גוון בסיסי צהוב וגוון בסיסי ורוד), מרקמים שונים (נוזל, אבקה או שילוב), רמת כיסוי שונה (לייט,מדיום ומלא) והכי חשוב: פיניש שונה (מאט,משי-טבעי).

כאשר בוחרים מייקאפ יש להתחשב במאפיינים השונים של המוצר ושל עור הפנים שלכן כדי להגיע למוצר הנכון ביותר עבורכן. לעור שמן הייתי ממליצה על מייקאפ מינראלי-של אבקה,שהינו קליל יותר לעור ואינו מעודד את היווצרות השמנוניות של העור. לעור מעורב הייתי ממליצה על מייקאפ נוזלי תוך שימוש בפודרה באזור השמנוני ולעור יבש הייתי ממליצה על מייקאפ נוזלי שיספק לחות לעור.

הדרך הטובה ביותר לזהות את הגוון הנכון עבורכן,היא למרוח שכבה דקה של המוצר על החלק התחתון של הלחי עד לקו הלסת ומטה ממנו. לנסות ולערבל את הגוון שלו בגוון העור שלכן עד כדי שאינכן יכולות לראות אותו. אם הצלחתן,ולא רואים הבדל בצבעים,מגיע לכן מזל טוב,הצלחתן למצוא צבע תואם.טיפ קטין בעניין זה-תנסו לבחון את הגוון באור יום,אפילו תצאו לרגע החוצה עם מראה ותראו שאור החנות אינו מטעה. 

אני מודה שבשנה האחרונה אני במצוד אחר המייקאפ הטוב ביותר עבורי.בשל ההתמכרות שלי לבלוגי ואתרי איפור אני צמאה לנסות את כל המומלצים וברגע שאני קונה אחד חדש אני מיד מגלה על נוסף שהייתי רוצה לקנות:) כך שכרגע יש לי שלושה חדשים שאני מתמרנת ביניהם..באנגליה ישנה אפשרות לקבל דוגמית לניסיון שמספיקה ל10 ימים וזה בהחלט עוזר להבין האם זה עובד ומתאים לעור ולצרכים שלך. בישראל פחות נהוג לתת דוגמיות, אבל לאחר בדיקה באתר הישראלי(של אסתי לאודר) מסתבר שניתן לגשת לסניף הקרוב ולקבל גם שם דוגמית שכזו! ולכן אני ממליצה לגשת לדוכנים השונים של החברות ופשוט לבקש התאמת צבע וניסיון של המוצר עליכן.
אספר לכן כעת על ארבעה סוגים שונים של מייקאפים שהתנסתי ואהבתי! ואני מקווה שיספקו את הצרכים שלכן אחרי ניסיונות רבים שלי..

  1. המקום הראשון עבורי הוא SPF 10 Estee Lauder –Double wear  ,ניתן להשיג ברשת אפריל,המשביר,סופר פארם.



    • מידת כיסוי: כיסוי מלא
    • פיניש:מאט
    • מספר גוונים: 20
    • סיבה מרכזית לקנייה: עמידות המוצר ל-15 שעות! וזה אכן עובד:) אם זה שרד יום עבודה מלאה+שיעור עיצוב+שיעור זומבה זה עובד!


    1. המקום השני הוא  Revlon-coolrstay נמכר ברשתות הפארם השונות.


    • מידת כיסוי: כיסוי מלא
    • פיניש:מאט
    • מספר גוונים: 20
    • סיבה מרכזית לקנייה: כיסוי מעולה,מגיע בגוונים רבים ואינו יקר.


    1. המקום השלישי הוא Lancome Teint Idolle Ultra ,ניתן להשיג ברשת אפריל,המשביר,סופר פארם.


    • מידת כיסוי: כיסוי חלקי
    • פיניש: משי-טבעי
    • מספר גוונים: 11
    • סיבה מרכזית לקנייה: פיניש חלק ומספק מראה טבעי.


    1. המקום הרביעי הוא Mac- Studio Sculpt SPF 15 ניתן להשיג בחנויות Mac  השונות.




    • מידת כיסוי:  בינוני למלא, ניתן לבנייה.
    • פיניש: משי-טבעי
    • מספר גוונים:  23
    • סיבה מרכזית לקנייה: על בסיס גיל, מחייה את העור ועמיד במים.




    אופן המריחה הטוב ביותר הוא שימוש במברשת, שכן שימוש בספוג נוטה לספוג את רוב המוצר לתוכו ולכן גורם לנו להשתמש בהרבה יותר מן המוצר מכפי שהיינו נדרשים עם המברשת. שימוש ביד גם הוא אינו מומלץ מטעמי הגיינה וכן משום שעם היד אנחנו נוטים להשתמש בכוח רב ובמעין "דחיפה" של המוצר לעור במקום להניח אותו כשכבת מגן כפי שעושה המברשת.
    כיום לרוב חברות האיפור הבינלאומיות יש מברשות למייקאפ נוזלי,תנסו לוודא שהמברשת שלכן היא בעלת סיבים רכים שכן אחרת היא תשאיר סימנים לאחר המריחה. 
    אני מאד אוהבת את המברשת של חברת מאק: מספר 188,אך היא מעט יקרה ולכן בשלב הראשוני כל מברשת תהיה בסדר.




    נקודה נוספת בהקשר זה:שימו לב,שמייקאפ לא צריך למרוח בהכרח על כל הפנים, זה באמת תלוי בסוג העור ובתוצאה שתרצו להשיג. לרבות מאיתנו עור הפנים הינו בסדר ורק אזורים מסוימים דרושים כיסוי מלא, לדוגמה אזור ה-T שזהו האף, המצח והסנטר. במצב שכזה אני מציעה להתמקד באזורים אלה בלבד ולא להכביד על העור במקומות שאינו זקוק לכך.גם כאן זה יהיה לטובתן אם בחרתן את הגוון הנכון, שכן אז כיסוי חלקי של הפנים לא יראה מוזר.

    זהו לבינתיים...אני מקווה שזה עזר לכן.
    ניפגש בקרוב, ובפעם הבאה אדבר על נפלאות הסומק ושם גם יהיו תמונות....

    עינת



    6 תגובות:

    1. תודה עינתי, כתבה אינפורמטיבית ומצויינת! אני כבר שנים בחיפוש אחרי מייק אפ טוב עבורי,השתמשתי שנים במייק אפ פודרה והיום, מאז MAC אני משתמשת במייק אפ הנוזלי שהוא נהדר. אם יכ הקושי שלי הוא במציאת הגוון המתאים, אניבהחלט מסכימה שדוגמיות היא שיטה מצוינת להחליט לבד איזה מייק אפ מתאים לך ללא המלצות המוכרת או הטעיית האור בחנויות.מיכל נוה

      השבמחק
    2. אחלה בלוג!!
      כל הכבוד בהחלט בקנייה הבאה אקנה את אחד מאלה שאת ממליצה עליהם
      אליה :-)

      השבמחק
    3. עצות מועילות מאד! תודה

      השבמחק
    4. תודה רבה למגיבות:)
      אשמח לקבל הצעות לנושאים שיעניין אתכן לקרוא בהמשך!

      עינת

      השבמחק
    5. הראשון לצערי לא מחמיא לי, השני והשלישי מעולים ותמיד תמצאי אותם על מדף האיפור שלי

      השבמחק
    6. היי,
      העצות שלך עזרו לי מאוד לבחירה . בתור אחת שלא השתמשה במייק אפ. אני כל פעם נדהמת מנשים שבכלל לא רואים שהן משתמות במייק אפ והמראה שלהן טבעי לחלוטין. אני לא מצליחה להגיע לתוצאה זהה. אשמח אם תתייחסי לעניין העלמת תווי פנים/גיל .
      ושאלה נוספת, בבלוג התיחסת ל-5 חברות בלבד, השאלה אילו מוצרים אחרים עברו את המבחן וכשלו? על מי את לא היית ממליצה בכלל? ולמה?

      השבמחק